Guoda Azguridienė. Ekonomikos analitikė, sveikos gyvensenos tyrinėtoja

Kas tie „Livinn – sveiki produktai“?

Čia mes tada

Kad ir kaip išsijuosęs bebendrautum su savo klientais gyvai parduotuvėse, naujienlaiškiais ir socialiniuose tinkluose, daug „kodėl“ lieka neatsakyta. Nes situacijų – nepabaigiama įvairovė, o žmonių požiūriai bei lūkesčiai gali skirtis kaip diena ir naktis. Artėjant įmonės vienuoliktajam gimtadieniui norime daugiau papasakoti apie mus. Pasakyti, kodėl esame „Livinn“, kodėl „Sveiki produktai“, kodėl būtent tokie, kokie esame dabar.

Vienuolika metų mums labai daug. Ypač prisiminus, kaip kukliai viskas prasidėjo ir kaip palaipsniui augo. Kokie buvom žali, naivūs ir realiai nesupratom, į ką įsivėlėm. Žinoma, mūsų įmonės amžius juokingai atrodo, palyginus su mūsų tiekėjų – 300 metų „Shoyeido“ smilkalams, 200 – „Rabenhorst“ sultims, 100 – „Töpfer“ kūdikių prekėms, 50 – „Aubrey“ kosmetikai. Bet pagal Jurgį ir kepurė.

Pradžia

Pažįstami turėjo nedidelį verslą su ajurvedos produktais. Jiems ajurvedos teorija ir mokymai buvo artimesni nei prekyba. Sako, pradžia yra, gal jums geriau seksis? Kadangi buvome svarstymo, kuo užsiimti, etape, nusprendėme pabandyti. Esminis argumentas – norėjosi nuveikti kažką apčiuopiamai naudingo kitiems. Dar, tiesa, teko susitarti, kad ne šventieji puodus lipdo – juk nei vienas nebuvom dirbę nei mažmeninėje prekyboje, nei maisto, kosmetikos ar kitoje artimoje srityje.

Pirmoji parduotuvė, ofisas ir sandėlis

Pirmasis sandėlis ir ne sandėlininkė

Keliese įkūrėme įmonę ir pavadinome ją „Sveiki produktai“, nes tokius pateikti žmonėms buvo pagrindinis tikslas. Tada nesvarstėme, kaip mes tuos sveikus nuo nesveikų atskirsime. Vėliau, kai sveikais produktais pradėjo save vadinti daugybė kitų prekybininkų, likome kaip ir be vardo. Tada pavadinome įmonę neutraliu vardu „Livinn“, o dėl charakterio paukštelį pridėjome. Taigi pati verslo pradžia nebuvo susijusi su ekologiškom prekėm.

Nepatyrėme tų gerųjų prieškrizinių laikų, kai viskas tik augo ir plėtėsi. Mūsų įsikūrimas ir ankstyvoji plėtra vyko pačiame krizės įkarštyje, bet pavyko rasti bendraminčių, su kuriais valdome įmonę iki šiol, sugebėdami sprendimus priimti susitarimu ir argumentais. Kaip šiam sektoriui ir būdinga Europos šalyse – esame šeimos, tiksliau trijų šeimų įmonė. Ne užsienio įmonės padalinys, ne kito verslo dukterinė įmonė, bet konkrečiai tam tikslui iš nuosavų lėšų įkurta savarankiška įmonė, negaunanti pajamų iš jokios kitos veiklos.

Sertifikatais neprekiaujame

Jau pirmaisiais metais supratome, kad iš ajurvedinių produktų labai sunku atsirinkti tuos, kuriuose nėra abejotinų cheminių priedų, ypač turint omenyje, kad jie gaminami ne ES šalyse. Norėjome universalesnio kriterijaus. Taip natūraliai apsistojome ties ekologiškais. Mat gali būti pačių įvairaiusių mitybos rekomendacijų ir žmogaus poreikių dėl cukraus, druskos, riebalų, glitimo ir pan., bet pesticidai, GMO, hormonai, augimo stimuliatoriai, sintetiniai kvapikliai, dažikliai ir konservantai, kurių pilna visuose produktuose, tikrai niekam ne į sveikatą.

„Ölmühle Solling“ – vieni pirmųjų tiekėjų (BioFach 2010 m.)

Tačiau toli gražu nėra taip, kad visi ekologiški gaminiai mums tinka. Nuo pat pradžių įtarėme, o šiandien puikiai žinome, kad aliejus nėra tiesiog aliejus, o arbata nėra tiesiog arbata, net jei jie sertifikuoti ekologiški.

Kuo mes remiamės atrinkdami produktus? Visų pirma, ar vertingi ingredientai. Antra, kokia paties produkto vertė organizmui bei kokios technologijos naudotos (labai gerbiam ir mėgstam tradicines lėtas maisto gaminimo technologijas). Galų gale, ar produktas vykęs (skanus, jei maistas, veiksmingas, jei tai kosmetika ar plovikliai). Labai svarbūs yra tiekėjai. Norime turėti reikalų su savo reikalo fanais, kurie ne tik myli savo darbą, bet ir giliai išmano savo produktą bei sritį. Turime asortimente kažkiek ir nesertifikuotų ekologiškų prekių, daugiausia lietuviškų. Jose ypač atidžiai žiūrime sudėtį.

Mokslo šaknys saldžios, o vaisiai kvepia

Bet kokio verslo valdymas reikalauja rimtų vadybos žinių, bet specializuotuose versluose, kaip rodo praktika, ne mažiau svarbus pats požiūris ir dalyko išmanymas. Mūsų įmonėje dirba abu pagrindiniai akcininkai – mes, Guoda ir Aris Azguridžiai, įmonės vežimo sklandžiu riedėjimu rūpinasi ilgametė direktorė Vilma. Įmonėje nuo pat pradžių rimtai rūpinamąsi žiniomis. Jas kaupia visa komanda. Darbuotojai, paklausti, kas jiems čia labiausia patinka, atsako, kad įdomu bei vertinga nuolat mokytis ir tobulėti. Guoda per vienuoliką metų parašė ne tik kokį šimtą straipsnių apie sveiką gyvenseną, maistą, kometiką, švaros prekes ir pan., bet ir dvi knygas.

Knygos apie maistą du papildomi tiražai

Knyga „Kosmetika: ką mes darome su ja, o ji su mumis“

Kainų žirklės, spąstai ir kiti prietaisai

Neretai girdime, o sunkesniais laikais ir patys pagalvojame – juk yra žymiai pigesnių prekių ir tarp ekologiškų. Tikrai galima gauti pigesnio kokosų ar alyvuogių aliejaus, pigesnės arbatos ir augalinio pieno. Juose nebus tų nuodų, kuriuos draudžia ekologiškumo sertifikatas. Tačiau bus mažiau arba visai nebus ir vertės – tiek maistinės, tiek skoninės. Kai ką net pamatuoti galima palyginimui – kaip antai, alyvuogių aliejaus polifenolius arba sultyse natūralius (!) vitaminus.

Didelė dalis mūsų asortimento yra ne tik ekologiški, bet ir gourmet kategorijos, nors mes jų taip nepozicionuojam ir kaip gourmet neįkainuojam.

Neprekiaujame nei vienu rafinuotu produktu – nei aliejumi, nei cukrumi, nei druska, nei miltais. Sultis renkamės ne iš koncentratų, kepinius, kiek įmanoma, pilno grūdo, augalinius pienus nesaldintus ir t.t. Neprekiaujame kosmetika ir švaros priemonėmis, pagamintomis, kaip įprasta, iš naftos. Kainos prasme skirtumas akivaizdus, deja, ne visi supranta vertės skirtumus.

Čia dar ne visa komanda – su „Luvos“ vadovu (2012 m.)

Propaguojame didelę toleranciją mitybos sistemoms – juk jei produktai kokybiški, o dieta gerai subalansuota ir žmogui tinka, pati mitybos sistema nėra esminis dalykas. Tiesa, neprekiaujame mėsa ir žuvimi bei jų turinčiais produktais (įskaitant ir kosmetiką). Taip susiklostė natūraliai nuo pradžių, nes dvi iš šeimų steigėjų – vegetarai.

Geriau vėliau negu niekad

Ilgai manėme, kad gera prekė pati ras savo pirkėją. Ir tai buvo klaida. Prekės juk nekalba ir neargumentuoja, o žmogui norint pamėgti, reikia apie jas sužinoti. Teko išmokti, kad vienodai svarbus ir turinys, ir pardavimo procesas. Sakoma, geras pardavėjas bet ką parduoda. Gal ir taip, bet dažniausiai tik vieną kartą. Toks scenarijus mūsų nedomina, taigi abu dalykai mums svarbūs vienodai. Kadangi pasitikime savo prekėmis, jau aštuoni metai visose parduotuvėse kiekvieną dieną siūlome kažko paragauti. Kadangi ne visas prekes galime išbandyti, suteikiame nuolaidas prekių grupėms tam tikrą mėnesį ar savaitę. Tai nėra prekių išpardavimas dėl besibaigiančio galiojimo – tik paskatinimas išbandyti ir įvertinti patiems.

Atrodėme ir taip

Kaip pavadinsi, gali ir pagadinti

Pirkėjai pas mus tikisi labai skirtingų dalykų. Ir visus šiuos lūkesčius norisi patenkinti. Internetinė prekyba stipriai palengvina bendravimą ir atgalinį ryšį. Šiuolaikinis užimtas žmogus tiesiog neturi laiko pats gilintis, vertinti ir ieškoti, todėl apie produktą paaiškinti turi lakoniškai, kad ir koks sudėtingas jis būtų. Nepaisant vyraujančios tendencijos informciją keisti pažadais, mes tebesilaikome santūraus ir sąžiningo marketingo, besiremiančio informacija. Tikrai nesakysime, kad ieškodami pačios geriausios prekės Lietuvos rinkai apvažiavome kone visą pasaulį ir išsirinkome pačią geriausią iš geriausių ir pasirodo, kad ji (kokia sėkmė!?) dar ir pigiausia! Taip tiesiog nebūna. Kaip nesiūlysime „dovanų lietaus“ ir „nuolaidų jūros“.

Viena sėdyne visų kėdžių neužsėsi

Norime būti geriausi tame, ką darome. Prekiaujame ekologiškomis ir natūraliomis ilgo galiojimo maisto, švaros ir kosmetikos prekėmis. Į šią sritį gilinamės jau daug metų. Neįtraukiame į asortimentą vien dėl to, kad prekė pagaminta Lietuvoje, dėl to, kad tai ypatinga naujiena ar kad labai populiaru. Ypač nepuolame pirkti dėl to, kad pigiau, nes kažkas išsiparduoda sandėlius.

Įmonių, tiekiančių mums prekes, savininkai, vadovai ir specialistai lankosi mūsų įmonėje, rengia seminarus personalui ir vadovams. Mes vykstame į tiekėjų ūkius, gamyklas ir laboratorijas, kur matome, kaip viskas vyksta iš tiesų. Kai kalbiesi su tokiais žmonėmis asmeniškai, pamatai, kiek jie įdėjo širdies visą tai kurdami ir gamindami. Tokias prekes turėti yra ir malonumas ir pasididžiavimas.

Dabar atrodome taip

Nesu toks turtingas, kad atmestinai dirbčiau

Kaip mes suprantame socialinį atsakingumą? Visų pirma, ypač atsakingai renkamės produktus. Juk juos vartosime ne tik mes ir mūsų vaikai, bet tūkstančiai mūsų pirkėjų. Jie auginami ir gaminami atsakingai prieš vartotojus ir gamtą. Kartais tą balansą sunku išlaikyti – kai plastikinius maišelius pakeitėme 100% biologiškai suyrančiais, teko atlaikyti daugelio pirkėjų nepasitenkinimą dėl pačių maišelių ir dėl to, kad nedaliname jų veltui. Šiandien džiaugiamės, kad tada užteko užsispyrimo.

Atsakingai renkamės tiekėjus, kuriais galima pasitikėti, kurie patys atsakingai žiūri į prekių kokybę ir įsipareigojimus partneriams bei vartotojams.

Ne pirmus metus remiame „Jaunimo liniją“, kur jaunuoliai daro tokį nuostabų ir reikalingą darbą.

Produktų aprašuose ir marketinge skrupulingai pasveriame informaciją – jokių stebuklingų piliulių neparduodame!

Jaučiamės atsakingi prieš žmones, kurie pas mus dirba, todėl nuolat investuojame į jų žinias ir versle vengiame rizikingų projektų.

Kaip ir visi gyvi žmonės darome klaidų – nuo vadovų iki eilinių, nuo gamintojų iki prekes pristatančių kurjerių. Tačiau esame visiškai ramūs dėl savo sąžinės, nes pagal ją sprendimus priimam nuolat, ne tik problemoms iškilus.

Guoda ir Aris Azguridžiai

Previous

Mokslas – žmogiškieji ieškojimai ir mokslininkų būdas

Next

Kiekvienam savo mulkiai

12 Comments

  1. Daiva

    Ačiū už jūsų darbą!

  2. Guoda

    Ačiū, kad su mumis!

  3. Indrė

    Jūs esate vienintelė iš mano sutiktų parduotuvių ekologiškų prekių, kuria galiu pasitikėti visu 100 procentu dėl kokybės ir dėl pristatymo. Visada gaunu greitai ir kokybiškas prekes. Esu išbandžiusi daug internetinių parduotuvių, kai kurios tikrai nuvylė. Ačiū Jums kad esate. Jūs išskirtiniai.

  4. Asta

    Didžiulis darbas, puikios intencijos, nuostabus rezultatas!
    Tolimesnės sėkmės ir šimto metų!!

  5. Judita

    Judita

    Aciu uz rupesti ir didziules sekmes !

  6. Tetyana

    Ačiū Jums už įdomi straipsnį ! 🙂
    Visada džiugu pirkti pas Jus. Dabar jaučiu dar didesnį norą apsilankyti, net ir šiandien 🙂
    Pagarbiai,
    Tetyana

  7. Audrė

    Jeigu leistų “kišenė”, pirkčiau tik pas jus. Manau, kad ne aš viena. Ne jūsų kainos didelės,- maži mūsų atlyginimai.
    Ačiū, kad esate.

  8. Guoda

    Ačiū labai už sveikinimus ir palinkėjimus! Visi gerumai yra daugybės žmonių darbo rezultatas: ir tų, kurie gamina, ir kurie pardavinėja, konsultuoja, veža, krauna ir pan. Jie tai daro gerai didele dalimi dėl to, kad jiems patinka pati idėja ir sritis.
    Taip, kainos visiems yra didelis apribojimas. Mūsų asortimentas iš esmės yra geriausia, ką galima turėti eko Europoje, o algos, kaip žinome, gerokai mažesnės, mokesčiai didesni. Mums taip pat būtų smagiau ir netgi naudingiau, jei daugiau žmonių galėtų leisti sau būti mūsų klientais, kad ir ne nuolatiniais.
    Šiandien yra puiki proga – nuolaida 20% visose parduotuvėse. Ir visda prisiminkite naudoti lojalumo kortelę – 7% retai kur būna.

  9. Adiv

    Sveikinu, aciū už Jusų gerą produkcija, tik labai būtų gerai, kad Klaipėdoje atasirastu Jūsų produkcijos skyrius miesto šiaurinėje dalyje, aciū.

  10. Loreta

    Nuoširdžiausi sveikinimai visam Jūsų kolektyvui, Jūsų šeimoms iš Šiaulių. Mylim jus! Ir toliau aukite, klestėkite, plėskitės, švieskite! Labai ačiū p. Guodai už jos aistrą, pastangas, už knygas, kurios labai informatyvios. Titaniškas darbas, kad žmonės būtų sveikesni. Gaila, kad Šiauliuose nėra specializuotos, tik jūsų “krautuvėlės”, kur galiotų jūsų 7% nuolaidų kortelė (dabar ji galioja tik perkant internetu).

  11. Antanas

    Aciu! 🙂

  12. Greta

    Nuoširdžiausiai linkiu klestėjimo ir geriausios kloties dar ilgus metus! Šiandien sunkiai įsivaizduoju savo ir savo šeimos racioną be tų, tik Livinn`uose, randamų vertingų produktų. O ir natūrali kosmetika bei tikri eteriniai aliejai ir smilkalai tapo nepakeičiami.
    Didžiausias AČIŪ 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén