Kaip žadėjau, rašau apie natūralios kosmetikos kryptis, madas ir tendencijas 2018 m. Remsiuosi kosmetikos rinkos ekspertės ir leidinių apie kosmetiką redaktorės Beate Vogel įžvalgomis, kuriomis ji pasidalino Vivaness natūralios kosmetikos parodoje Niurnberge turo po parodą metu.

Kas iš šių krypčių yra mados ir vartotojų norus išreiškiančios tendencijos, o kas labiau atspindi pačių gamintojų ieškojimus, visada sunku pasakyti. Tačiau viena aišku – šioms temoms šiemet bus daugiau dėmesio nei paprastai.

1.  Veido kaukės – įvairaus dydžio, spalvos ir dizaino. Tradicinės molio, aliejaus bei augalų ir visokios ekstravagantiškos (kaip antai juodos su anglimi ar rytietiškos su audeklu) – visos kaukės pagarboje.
Man ši tendencija patinka, nes lengvai naudojama kaukė yra ypatingai efektyvi priemonė. Ji paranki, kai reikia greitai pasiruošti proginiam atrodymui, suteikti veidui švytėjimo ir atsipalaidavimo. Kaukė nepamainoma, kai turime rimtesnių odos problemų, tokių kaip išsausėjimas, suglebimas, spuogai. Parinkę atitinkamos sudėties kaukę ir dėdamos ją dažnai ilgesnį laiką, daug greičiau pasieksime rezultato nei nuolat ieškodamos stebuklingo kremo.

2.  Dantų higiena ir dantų šepetėliai su natūralaus pluošto šereliais ir rankenėlėmis iš atsinaujinančių medžiagų (kaip antai bambuko) arba perdirbtų (kaip antai panaudotas plastikas, popierius, banknotai). Tendencija taip pat puiki, nes pagaliau atkreiptas dėmesys į dantų pastų sudėtį (dėl fluoro ir aršiųjų putoklių SLS ir SLES). Kas nerimauja dėl „neputojančios pastos“ gebėjimo išplauti dantis, tai tik noriu priminti, kad joks putojimas nerodo plovimo kokybės. O nuo stipriai putojančios dantų pastos atprantama dar greičiau nei nuo cukraus arbatoje – per 2–3 dienas, ir po to jau niekaip nebesinori „putoti“.

3.  Pastebimai populiarėja natūralūs kvapai ir kvepalai. Ir visiškai aišku kodėl – dirbtiniai kvapikliai yra labiausiai dirginančios bei alergijas provokuojančios medžiagos, o kvepaluose jų – didžiausia koncentracija. Apie tai plačiau rašiau savo straipsnyje „Natūralūs kvepalai. Kam ir kodėl?“.

4.  Vyriškos linijos. Kosmetika iš principo nėra seksualiai orientuota, renkantis kosmetikos priemonę daug svarbiau yra žmogaus odos tipas (sausa, riebi) ir būklė (normali ar nuvargus, jauna ar brandi) nei lytis. Įgudę natūralios kosmetikos naudotojai vyrai tai žino, todėl nebūtinai ieško sau tinkamo šampūno, kondicionieriaus ar kremo tarp vyriškų linijų. Tačiau naujiems vartotojams ir mažiau besigilinantiems atskira vyriška linija atrodo aiškiau ir paprasčiau.

5.  Šiemet madoje serumai. Kai kurios moterys mėgsta juos naudoti vietoje kremo, kai kurios – prie kremo papildomai. Serumą patogu derinti su kremu, kai prireikia stipresnio maitinimo ar antioksidantų kiekio, tarkim, atšalus orui, dažniau pasportavus, kai labai trūksta saulės arba jos staiga atsiradus daugiau (kokybiški šalto spaudimo aliejai saugo odą nuo žalingo aplinkos poveikio). Renkantis serumą svarbu žiūrėti, kad turtingieji natūralūs aliejai nebūtų praskiesti mineraliniais ir „pagerinti“ sintetiniais kvapais. Jei tai sertifikuota natūrali ar ekologiška kosmetika, to tikrai nebus. Beje, serumai yra natūralios kosmetikos stiprioji pusė, kur įprastinė gali tik imituoti.

6.  Akivaizdžiai plečiasi natūralių dezodorantų – be aliuminio druskų, sintetinių kvapiklių ir konservantų – asortimentas. Dezodorantai gaminami skysti ir tepami, iš indelių, tūtelių bei buteliukų su pačiais įvairiausiais kvapais (kaip minėjau – natūralūs kvapai yra ant bangos). Taigi natūralus dezodorantas nebėra keistas ar retas kosmetikos lentynos elementas.

Kaip sakė Beate Vogel, plaukų kosmetika yra visada trendas. Naujos medžiagos, formos, firmos, pakuotės ir deriniai. Ir ypač priemonės, skirtos plaukams puoselėti: serumai, kremai, aktyvinantys tonikai ir kt. Lietuvoje ši kryptis ypač gerai suprantama…