Įspūdžiai iš parodos Nurnberge „Biofach“ ir „Vivaness“

Autorius on vasario 19, 2016 | Komentarų nėra


Nurnberge vasario pradžioje – kaip taisyklė, per Užgavėnes – vyksta didžiausia pasaulyje (!) ekologiško maisto paroda „Biofach“ ir natūralios bei ekologiškos kosmetikos paroda „Vivaness“. Man ji buvo jau 8-oji, tad bendrą įspūdį aprašyti sunkiau nei pirmų metų lankytojui. Gausa ir šurmulys netrikdo ir įspūdžio nedaro. Eini sau ir skenuoji. Tačiau tada lengviau matyti tendencijas. Parodos metu vyksta ir specialistų, žurnalistų bei kitų suinteresuotųjų seminarai – čia tendencijos matosi kartais net geriau, nei parodų salėse.

Ekologiško extra virgin alyvuogių aliejaus "Centonze" gamintojas

Ekologiško extra virgin alyvuogių aliejaus „Centonze“ gamintojas

Šiemet „Biofach“ vėl sulaukė rekordinio lankytojų skaičiaus. Nors paroda ši B To B (verslas – verslui), kažkiek vartotojų į ją vis viena patenka, tad lankytojų skaičius nebūtinai galėtų rodyti ekologiško verslo suaktyvėjimą. Kita vertus, ekologiško maisto rinka Europoje augo, o natūrali kosmetika iš visų kosmetikų kategorijų – natūralios, vaidinančios natūralią ir įprastinės – augo pastebimai labiausiai. Tiesa, vertinant absoliučiais skaičiais, jos tesudaro mažą dalį visame vartojime ir statistika tikrai nėra itin patikima.

Ekologiškų aliejų gamintojas "Ölmühle Solling" šiemet švenčia įmonės 20-metį.

Ekologiškų aliejų gamintojas „Ölmühle Solling“ šiemet švenčia įmonės 20-metį.

Apie tai, kad ekologiškų produktų rinka auga, labiausiai galima pajusti kalbant su gamintojais – visiems masiškai trūksta žaliavų. Bėda ta, kad tam tikrų žaliavų ekologiškų tiekėjų visame pasaulyje gali būti vos keli, o paklausai išaugus kai kurių produktų pasiūla smarkiai vėluoja. Juk norint pereiti iš įprastinio į ekologišką ūkį trunka ne vienerius metus, o kai kurios kultūros ir neužauga taip greit. Beje, ir produktai nepasigamina greitai: pernai padidėjo ekologiško miso ir tradicinių sojų padažų paklausa, o jie fermentuojami metus ir daugiau. Taigi nepripulsi ir nepagaminsi.

Toliau mėgstamas ir vis populiarėja kokosas: kokosų aliejus, kokosų pienas, kokosų vanduo, kokosų cukrus. Toliau populiari kynva ir čija. Pernai sublizgėjusi moringa savo pozicijas užsiėmė, bet aukščiau nekyla. Akivaizdžiai populiarėja japoniška arbata mačia. Ją iš dalies kelia veganų maisto banga, nes būtent veganai daugiausia jos naudoja naujoviškais metodais: deda į žaliuosius kokteilius, kepinius. Pernai „kieta“ buvo gerti mačia late (su migdolų pienu, pvz.), šiemet naujiena – mačia čai (su prieskoniais ir pienu). Goji, dumplūnės, neapdorotos kakavos pupelės, kakavos sviestas, spirulina, chlorela, maca – atrodo jau ne kaip specifinis produktas, skirtas mitybai paįvairinti bei pastiprinti, o kaip kasdienis maistas. Beje, Vakaruose grikiai daug kam yra supermaisto naujovė, o mums vos ne paprasčiausia kruopa.

"Rabenhorst" - ekologiškų sulčių gamintojas iš Vokietijos

„Rabenhorst“ – ekologiškos sultys, pagamintos ne iš koncentrato ir be pridėto cukraus

Šokolado pasirinkimas toks, kad net rinktis nebesinori. Reikėtų visus tvarkingai išragauti su pauzėmis, kol gali dar kažką apie skonį pasakyti. O va užtepėlės ekologiškos prapuolė. Pernai pasikeitė reguliavimai ir imta reikalauti, kad mielės taip pat būtų ekologiškos. O jų skonis, pasirodo, visai kitoks. Taip vienas sakinys nubraukė šimtus receptūrų ir produktų pasisekimus. Tofu produkcija, kaip visada plačiai siūloma. Tačiau ne mums – minimalūs užsakymai tokio dydžio, kad galėtumėm visą Lietuvą ekologiškai pamaitinti. Manau, tai irgi susiję su investicijomis į žaliavą gauti garantuotai nemodifikuotos sojos. Ir tai kontroliuoti, oi, kaip nepaprasta.

Aubrey_kosmetikos_gamintojas_biofach

Ilgametis mūsų partneris – ekologiškos ir natūralios kosmetikos gamintojas „Aubrey“

Natūralios ir ekologiškos kosmetikos salėje kaip niekad daug buvo Aleppo muilo. Net keista, kad tik dabar, nes juk toks senas ir toks puikus produktas! Ir alergiškiems tinkamas, ir tiek ilgai užtenka, kad net gali pamiršti kada pirkai. Kosmetikos salėje sambrūzdis buvo prie tų gamintojų, kurie turi savo veidą. Šiemet kaip niekada neprasisuko tiesiog madingo dizaino kosmetika. Kokios Lietuvoje taip pat pilna ir kuri išsilaiko vien dėl to, kad nuolat taiko nuolaidas bei dalina kuponus. Nes kosmetikos negelbsti tai, kad ji turi kokį nors natūralumo sertifikatą ir nedidelę kainą. Matyt visgi kosmetiką jaučiame arčiau kūno negu maistą. Vos vos ekologiško (sertifikuotas ekologiškas, bet nieko daugiau) maisto pasiūla tik auga. Kosmetikoje tai mažiau perspektyvus biznis, ir tai džiugina.

O bendras įspūdis iš stendų, pristatymų, paskaitų ir pokalbių su esamais bei potencialiais tiekėjais yra vienas ir labai stiprus – ilguoju laikotarpiu viską lemia žmonės. Tas tiesa ir bendrai ekonomikoje, tik matyti sunkiau. Ekologiškus produktus kuria ir pardavinėja žmonės su idėja ir jiems ne tas pats ką jie parduoda. Jei to nėra, gamintojas atsiranda ir po metų ar kitų pasitraukia. O tie, kurie išlieka, po kurio laiko tampa įdomesni, net nei jų siūlomi produktai.

almacabio_biofach_svaros_prekes

Švaros prekių gamintojas „Almacabio“ – dar vienas patikimas ir ilgametis mūsų partneris.

Išsiųsti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.