Kiekvienais metais susikuria daugybė naujų kosmetikos gamintojų, bet didžioji dalis po kurio laiko nueina užmarštin. Gali sakyti, kad seniesiems lengviau, nes jie jau įsitvirtinę. Tačiau nėra visai taip – senieji turi savo įpročius, kurie ne tik garantuoja tam tikrą klientų ratą, bet ir neleidžia prisitraukti naujų. Viskas laikui bėgant kinta – ne tik žmonės, bet ir pakuotės, įvaizdžiai, netgi veikliųjų medžiagų mados.
Natūralios kosmetikos rinka neturi tokio masto lyderių, kaip įprastinė cheminė, kurių vardas būtų žinomas viso pasaulio vartotojams. Tačiau natūralios kosmetikos atgimimo (atgimimo, nes gimė natūrali kosmetika tūkstančius metų anksčiau nei įprastinė cheminė ir net sunku pasakyti, kurioje civilizacijoje tai tiksliai atsitiko) turi savus pradininkus ir guru.
Vienas iš tokių gamintojų su istorija yra „Aubrey Organics“ iš JAV, Floridos. Visų pirma dėl to, kad įmonė įkurta dar 1967 m., kuomet cheminė kosmetika klestėjo, o kalbos apie natūralumą buvo blogo tono požymis. Antra, kad įkurta įpač stiprios asmenybės – Aubrey Hamptono, kuris ir kūrė kosmetikos formules, ir darė pristatymus, ir švietė visuomenę, ir dirbo begalę kitų darbų (leido laikraštį, buvo įsteigęs teatrą, rašė pjeses). Hamptonas įdomus ne tik kaip kosmetikos kūrėjas, verslininkas, mecenatas, bet ir kaip mąstytojas. Jo pasirinkimai remiasi ne tik jo profesinėmis (biochemiko) žiniomis, bet visaapimančiu supratimu apie gyvybę, gamtą ir jos ryšį su žmogum.
Sakysite, tokiai firmai – jūra iki kelių. Gali semti ir semti iš aruodų. Tačiau žinia, po ryškios asmenybės mirties jo darbų tęsėjams saldu nebūna. Negali visko palikti kaip yra, nes net jei nereikia keisti esmės ir principų, kalbą ir formą keisti reikia, kitaip gali likti nepamatytas ir nesuprastas.
Šia prasme buvo įdomu stebėti „Aubrey Organics“ virsmą iš vieno žmogaus įkvėptos ir varomos įmonės į modernią bendrovę, gaminančią natūralią kosmetiką. Apart nuosavybės ir vadybos pokyčių (į kuriuos mums labai malonu nesigilinti), įvyko pokyčiai asortimente, kurie natūralios kosmetikos mėgėjams gali būti visai įdomūs.
Pirmas dalykas – pasikeitė pakuotė. Pakuotė buvo silpnoji senosios „Aubrey“ linijos dalis, kurią linksniuodavo visi jos pardavėjai kiekvienais metais, ir ji buvo pakeista.
Antras dalykas – sertifikatai. Aubrey Hemptonas nematė didelio reikalo leisti pinigus biurokratinėms procedūroms, būtinoms sertifikatams gauti. Ir turėjo tam svarių argumentų – tuo metu jo vardas buvo rimtesnis natūralumo garantas nei sertifikatai, juolab, kad nebuvo visiškai aišku, koks sertifikatas reikalingas, juk „Aubrey“ prekiauja visame pasaulyje. Šiandien didžioji dalis „Aubrey“ kosmetikos yra sertifikuota natūrali arba ekologiška kosmetika – pagal USDA, COSMOS, BDIH arba NSF (NSF – JAV natūralios kosmetikos standartas, savo reikalavimais gerokai pranokstantis daugumą ekologiškų europinių. Reikalauja net 70% ekologiškų ingredientų).
Kadangi kosmetikos rinka JAV ir ypač ES pradėta reguliuoti, remiantis tais pačiais principais, kaip maistas (draudžiama kalbėti apie kokio nors augalo poveikį sveikatai, jei nėra pakankamai tyrimų, nepriklausomai nuo to, kad yra tradicija), dalis anksčiau naudotų augalų buvo pakeista į naujus, su geresne „dokumentacija“, kad nauji pirkėjai galėtų suprasti tos kosmetikos privalumus.
Visi šie patobulinimai pakėlė kainą nuo „pigesnės amerikietiškos“ iki „normalios europietiškos“.
Kas „Aubrey“ kosmetikoje išliko sena?
– Natūralumas. Sudėtyse nėra jokių cheminei kosmetikai būdingų ar ribinių ingredientų, net jei juos ir leidžia sertifikatai.
– Sudėčių turtingumas – tai nėra minimalistinė kosmetika. Joje rasite ne vieną aliejų ir porą ekstraktų, bet po 3–5 ir daugiau. Tai matosi ir skaitant sudėtį, ir tepant kremą ar kondicionierių, ir uostant kvapą. Tekstūros ir kvapai sodrūs, spalvingi.
– Įvairovė. Florida yra ta vieta, kur gyvena labai skirtingų rasių žmonės. Jų odos ir plaukų tipų įvairovė pripratino gamintoją turėti didelį pasirinkimą. Mums net kartais atrodo, kam tiek daug, bet jiems tai norma.
– Pasišventimas gamtosaugai. „Aubrey“ ir toliau pilsto šampūnus ir kondicionierius į talpius buteliukus, nors turint omenyje pirkėjų įprotį vertinti kainą už buteliuką (ar jis būtų 150, ar 345 ml) tai labai neapsimoka. Naujos linijos kondicionieriai dar labiau koncentruoti. Kam pardavinėti vandenį? Klausia manęs, kai aš parašiau klientų nusiskundimus dėl per tirštos konsistencijos. Juk galima prasiskiesti vandeniu jau prausiantis. Negali ginčytis.
„Aubrey“ kosmetika ir toliau siūlo semti iš spalvingo ir turtingo natūralios kosmetikos šaltinio.
Leave a Reply